Muzica
 


Angela Furtuna - vorbiti cu disperarea voastra despre idolul cuvintelor

vorbiti cu disperarea voastra despre idolul cuvintelor


uneori simt nevoia sa ma despart de poezie
o refuz
asa cum îmi refuz feminitatea
si idolul cuvântului îsi face aparitia provizorie
("pâna unde se întinde adevarul" „pâna ce moartea ne va împarti celor care cersesc un trup” „pâna ce limba ne va uita numele” „colectionarul de dopuri de sampanie” „pâna ce burtile ni se vor deschide” „pâna ce mintea se va goli de cer” „pâna ce vom întelege de ce suntem bornele kilometrice care masoara drumul învingatorilor” „bei singur” „îti pica falca rostind nume de femei coapte” „rascoapte” „casti gura la cer, alte femei se coc acolo degeaba” „pe bune?” „sa bei în cinstea lor”)
era o dupa-amiaza cu viziuni în tropote de copite
halucinatii în coiful poetului
mirosul de vânt al pumnalului pentru mistreti
o fata cu un singur ochi
privind gradina plina de flori si de mituri
contesa cobora din pod dezvelindu-si coapsele violete
copiii contesei cotizau cu generatia X
o dadeau pe underground
isterie subtire de ogari injectati cu opiu
minimalism
("primul venit a adus o scara pe care au urcat pe rând toti ceilalti" „pâna unde” „pâna la glezne” „pâna la genunchi” „pâna la solduri” „pâna la talie” „pâna la cornitele de cauciuc” „alea cu mamelon” „da, alea cu mamelon” „pâna la fluturele tiroidei” „pâna la urechi” „pâna la sprâncene” „pâna la ochiul pineal” „vai de mama lui” „aia de la azil?” „îhî”)
chiar si acolo unde viata se schimba navalnic
ca în vreme de razboi
literatura se comporta precum cursul unui râu dupa sectionarea lui

cu un baraj
corset

literatura se unge ca namolul pe pielea crapata
o pereche de picioare încrucisate
o pereche de picioare desfacute si încrucisate la loc
în jurul vagabondului
literatura da din tentacule
pentru ca ne apara de noi însine si de cei care se nasc din noi fara voia noastra dar întocmai precum greselile noastre în vecii vecilor
("le spun : nu mai traiti în istorie ca într-un vagin disponibil
renuntati la distantarea de sine
coborâti înapoi pe pamânt
în etajele geostrategice pline de cadavre
în scrierile anatomo-politice si povesti adevarate udate cu sânge
în subsolul societatii plin de viermi
ego în burlanul spart
sapati la text ca la canal
respirati citind textul
umflati-va cutia toracica usor sub adierea textului
traiti ca si cum ati încifra un înteles
împotriva vointei voastre
lingeti manuscrisele si papirusurile de cacatul de cârtita
bagati-va labele în pamânt si scormoniti
dupa texte dupa dârele cuvintelor rostite de antici
bagati-va capul în bibliobeciurile împaratilor si sorbiti de pe ziduri de puscarii si grote frica cea adevarata
vâscoasa
frica ce irumpe din oase dupa felul cum zornaie testicolele tiranilor
frica de cel ce scrie porunci pe table
frica de textul ce împlânta poruncile în carne
groaza fata de cel ce porunceste si reteaza
capul
sexul
rasa
cortexul
dumnezeul
inima
fiirea
anima rubinie
membrele aripile cozile genele limbile papilele simturile
dar nu e frica mai mare decât taierea cordonului ombilical dintre Tata si om
smulgerea copilului din meteoritul divin matern si îndumnezeitor”
„o carte din foite aurii de placenta”
„asta e literatura?”
„nu, asta e prezervativul care ne apara de bolile cu transmisie filosofica”)


au vrut sa coboare, dar scara disparuse
adevarul se labarta la picioarele lor
fiecare picior cu câte cinci degete

fiecare deget cu câte o semiluna neagra

("în realitate, disperarea este o moarte promotionala" „torent” „unul din acele momente când scrii pentru a te suporta” „ daca nu ajungi la timp înapoi în tine dupa decorporarea prin text vei ramâne un zid nepasator” „o, voi, oameni care urlati nebuni în portavoce lasati în urma voastra o trena de liniste” „fara glumite?” „fara” „n-o sa zica nimeni ca sunt prost?” „n-o sa”)

oricât de jos ar fi vrut sa coboare
ei ramâneau pentru totdeauna deasupra
citind tot ce nu puteau trai
gladiatori si îngeri fara cap
întocmai astfel fiind creaturile textului
îmi trecuse prin minte sa ma las de poezie
îmi trecuse printre picioare un armasar
faceam tractiuni si aveam E.Q. de gambler
textuam paradis dupa paradis blocata în aeroport
o dupa-amiaza cu viziuni despre lenesul crepuscul
cultura mortii ca o amprenta
peste dementa juvenila a civilizatiei
(„e momentul sa te lasi de poezie” „poti zice ca nu mai vrei copii” „nu mai vrei sa faci ovulele sa crape” „nu mai vrei sa pipai materia accelerîndu-se pe sub piele” „fiecare generatie ilumineaza ca un bec” „fiecare generatie ilumineaza un cult” „e cool când se arde fitilul” „o gaura?” „poezia e mereu o alta gaura” „pe unde trage curentul literar” „chestia asta e kitsch” „asa cum trage lingura aia carnita din scoica” „naspa”)
la orice moment al zilei si din orice parte a textului citind
la fel cum un tunel înghite fâsii de lumina avansând catre miez
care începe peste tot si sfârseste nicaieri
("le spun: nu mai fiti îndoiala din adevar,
vorbiti cu disperarea voastra despre idolul cuvintelor" „eu traiesc în kultura unde nu exista punkt” „vibratto cu papusi Barbie” „madona Barbie” „madona de supermarket cu multe hainute” „idolul ala e o starleta cu ochelari negri” „simt miezul în prefabricatele din burta mea” „betigase de orez” „iaurt de 1, 2 Euro cu cornite de melc bogate în zinc” „adorm cu imaginea madonei tiparita pe bancnote” „în timp ce numar banii, madona îmi face din ochi” „la difuzor e muzica pentru punctul G” „vremea reginelor cu corset de cuvinte” „mierea ce picura din regi priapici” „cultura acului” „acul cu venin” „veninul fulger” „idolul cuvintelor e poezia” „te lasi?” „ma”)

ei erau acolo si el era acolo
în vizuinile goale din mine




Bookmark and Share

 

 
 
Facebook
 
© 2007-2018 versuri-si-creatii.ro